I. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW/ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Numer PESEL jest nadawany z urzędu przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, podczas dokonywania obowiązku meldunkowego, przy rejestracji urodzenia, ubiegania sie o dowód osobisty oraz na wniosek osoby zainteresowanej.
Wniosek można złożyć w:
Urzędzie Gminy Sieroszewice
Sieroszewice ul. Ostrowska 65
pok. nr 4
tel. +48 62 739 60 76 wew. 334
PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 653 ze zm.);
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz 256);
3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego ( Dz. U. z 2017 r. poz. 2411);
4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne(t.j. Dz. U. z 2019 r. poz 700 ze zm.);
5. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 ze zm.);
6. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESE(t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1984);
II . KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM / ZAINICJOWAĆ SPRAWĘ:
Numer PESEL jest nadawany z urzędu przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
Nadanie numeru PESEL następuje automatycznie po wykonaniu obowiązku meldunkowego, a w przypadku noworodków (urodzonych na terytorium RP) po rejestracji w Urzędzie Stanu Cywilnego; obywatelom polskim zamieszkującym na terytorium RP oraz poza granicami RP w związku z ubieganiem się o polski dokument tożsamości.
Numer PESEL może być również nadany osobom, które są obowiązane do posiadania numeru na podstawie odrębnych przepisów (na ich wniosek).
Godziny przyjmowania interesantów:
poniedziałek 9:00 – 17:00 wtorek - piątek 7:30 – 15:30
III . WYMAGANE DOKUMENTY:
1. przy zameldowaniu:
- formularz „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego”;
- dowód osobisty lub paszport, a dla cudzoziemców – paszport oraz dokument uzyskany na terenie RP tj: wiza, karta pobytu, zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt czasowy;
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu) tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu;
2. przy złożeniu wniosku na dowód osobisty:
- wniosek o wydanie dowodu osobistego;
- Jedna kolorowa fotografia, odzwierciedlająca aktualny wizerunek osoby (wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku), o wymiarach 35x45 mm, wykonana na jasnym jednolitym tle, z równomiernym oświetleniem, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, z widocznymi brwiami i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, z zachowaniem symetrii w pionie, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami,
- dowód osobisty, paszport lub inny dokument stwierdzający tożsamość;
3. dla osób obowiązanych do posiadania numeru na podstawie odrębnych przepisów:
- wniosek o nadanie numeru PESEL;
- dowód osobisty lub paszport, a w przypadku cudzoziemców – dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo;
IV. OPŁATY:
Bez opłat
V. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Do 30 dni
VI. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
VII. TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje
Dokumenty do pobrania: Wniosek o nadanie numeru Pesel - pdf. |